در این مقاله به شما آموزش نصب و آپدیت درایور ها و بهترین روش ها برای نصب این درایور ها را به شما نشان خواهیم داد پس با ما همراه باشید.

درایورهای ویندوز ، نرم‌افزارهایی هستند که به سخت‌افزار و سیستم عامل دستگاه  شما کمک می‌کنند تا به درستی کار کند. در بعضی مواقع ، این درایورها قدیمی(Out Of Date )یا خراب می‌شوند، به همین دلیل است که به نرم افزارهای آپدیت درایورها در ویندوز نیاز داریم تا درایورهای سیستم را به روز رسانی و یا بازسازی کند و کامپیوتر را مانند یک سیستم جدید اجرا کند.

نرم افزارهای آپدیت درایور ویندوز، نسخه(Version) درایور را بررسی می‌کنند و درایور را به‌طور کاملا خودکار در پس‌زمینه به‌روزرسانی می‌کنند. استفاده از چنین برنامه‌هایی باعث صرفه‌جویی در وقت  و کاهش دردسرهای مربوط به به‌روزرسانی دستی و تک به تک  درایورهای دستگاه می‌شود.

در این مقاله بهترین و به روز ترین برنامه های آپدیت درایور ها را معرفی کرده ایم . و برای هر یک هر یک ار انها ویژگی های شاخصشان را گفته ایم.پس با ما همراه باشید.

درایور ویندوز چیست ؟

درایور، دستگاه‌های متصل و سخت افزارهایی که به دستگاه شما متصل است را هدایت می‌کند. هر دستگاه خارجی و داخلی که نیاز به ارتباط با پردازنده و سیستم عامل دارد، دارای درایورهای اختصاصیه خود است که به عنوان یک رابط ،بین این دو کار می‌کند.‌

درایورها، قطعات کد نرم‌افزاری هستند که دستورات را به دستگاه‌ها منتقل می‌کنند. برای مثال، در مواقعی که دستور چاپ را از برنامه مایکروسافت Word خود ارسال می‌کنید، کامپیوتر باید با چاپگر (Printer)ارتباط برقرار کند. این دستورالعمل‌ها از طریق درایور چاپگر به چاپگر ارسال می‌شود.

به‌روز نگه داشتن(Up To Date) درایورها باید برای هر شخصی بیشترین اولویت را داشته باشد، با این حال تا زمانی‌که در هنگام کار با کامپیتورخود، خطایی(Error) دریافت نکرده‌اید، هرگز متوجه نمی‌شوید که آیا از یک درایور قدیمی استفاده می‌کنید یا خیر. این خطاها ممکن است به دلیل ارتقاء ویندوز یا ویژگی‌های جدید در نرم‌افزار یا رفع اشکال در درایورها رخ دهد. تاخیر در ارتقا و آپدیت درایورها ممکن است باعث به خرابی و ایجاد مشکلاتی شود که نهایتاً زمانتان را درست وقتی که نباید، هدر خواهد داد.

ابزار و برنامه های آپدیت درایور ها : آپدیت ویندوز

یکی از بهترین و ساده ترین راه های آپدیت درایور های سیستم شما آپدیت از طریق خود ویندوز میباشد.

البته این روش فقط در ویندوز ۱۰ و ۱۱ کار میکند و در ویندوز های قدیمی از روش های دیگر باید استفاده کرد.

برای آپدیت درایور ها از طریق خود ویندوز به صورت زیر مراحل را طی میکنیم.

مرحله اول:

با زدن دکمه ویندوز و باز کردن ستینگ(Setting) سیستم .

آموزش نصب و آپدیت درایور ها در ویندوز

سپس در قسمت ستینگ (Windows Update )  رو پیدا کنید و بر روی آن  کلیک کنید .

آموزش نصب و آپدیت درایور ها در ویندوز

مرحله دوم :

در این قسمت تنها کافیست بر روی کلید (Check For Updates ) کلیک کنید و بقیه پروسه آپدیت درایور توسط خود ویندوز انجام میشود.آموزش نصب و آپدیت درایور ها در ویندوز

نکته : در ویندوز های ۷ و ۸.۱ تنها میتوان از طریق برنامه های آپدیت درایور ‍, درایور هاس خودتان را آپدیت کنید.

ابزار و برنامه های آپدیت درایور ها : برنامه اسنپی درایور (Snappy Driver)

برنامه اسنپی درایور یکی از بهترین و ساده ترین برنامه های آپدیت درایور می باشد .

با دارا بودن کامل ترین کتابخانه درایور ها دیگر نیازی به نصب جداگونه درایور ها نم باشد.اسنپی درایور آپدیت تمام ویندوز ها را نیز ساپورت میکند و میتوان بدون هیچ مشکلی تمامی درایور های خود را آپدیت کنید.

دانلود نسخه کامل اسنپی درایور .

محیط برنامه اسنپی به این صورت است.

آموزش نصب و آپدیت درایور ها در ویندوز

در این قسمت تنها با کلیک کردن بر دکمه (Select All)  میتوان تمامی درایور هایی که سیستم شما نیاز دارد را انتخاب کرده و با کلیک بر روی گزینه (Install)  تمامی آنها را نصب کرد.

آموزش نصب و آپدیت درایور ها در ویندوز

این پروسه در تمامی ویندوز ها یکسان میباشد.

جمع بندی :

در کل برنامه های زیادی وجود دارد که میتوان از آنها برای آپدیت درایور های خود استفاده کنید

اما اخیرا این نوع برنامه ها دارای بد افزاری هایی هستند که میتوان به سیستم شما آسیب بزند.

دو روشی که در این صفحه به آنها پرداختیم بدون هیچ ویروس و یا خطری برای سیستم های شما هستند و کاملا امن میباشند.

 

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه علم و فناوری با ما در سایت مسترمگ همراه شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *