در این مقاله بررسی آیفون x رو برای شما صورت خواهیم داد. محصولی که آغاز کننده نسل چهارم  گوشی های هوشمند اپل از نظر طراحی و شکل اون بود . این محصول ویژگی های منحصر به فردی هم داشت که توی این مقاله به بررسی اونها میپردازیم.

بررسی طراحی آیفون X:

بپردازیم به طراحی این گوشی . قاب جلویی گوشی از شیشه ساخته شده و فریم اطراف اون فلزی هست . از شاسی یا همون کنار های گوشی کم شده و بیشتر روی افزایش اندازه صفحه نمایش سرمایه گذاری شده که جز نکات مثبت درباره این گوشی هست. سمت راست این گوشی دکمه SideButton قرار داره که کاربرد دکمه Power رو داره . کلید های Silent و صدا هم سمت چپ هستن.

تو بررسی آیفون x و ظاهر اون یکی از جالب ترین مواردی که برای مخاطب جلب توجه میکنه حذف دکمه هوم هست و ما بعد از سال ها گوشی اپل رو بدون دکمه هوم و در حالت تمام صفحه میبینیم.در کنار این مورد میشه به اضافه شدن کادر مشکی رنگ بالای صفحه اشاره کرد. این کادر شامل اسپیکر مکالمه ،دوربین سلفی و موارد دیگه میشه اشاره کرد. گرد شدن حاشیه گوشی هم جز موارد قابل توجه به شمار میره. انحنای گوشه های نمایشگر گوشی این حس رو به ما منتقل میکنه که انگار نمایشگر تا انتهای محصول پیش رفته . همچنین این حاشیه برای هر دو نسخه عرضه شده اپل (یعنی نقره ای و خاکستری )به رنگ مشکی میباشید.

نمایشگر آیفون x

یکی از وجه تمایز های این نسخه با گوشی های قدیمی تر صفحه نمایش گوشی هست. صفحه نمایشی که توسط سامسونگ ساخته شده و حاشیه های اون توی بالا و پایین کم هست . با وجود این ها یک نوار سیاه  رنگ در بالای صفحه نمایش گذاشته شده که اسپیکر ها و دوربین توی اون قرار دارن . آیفون x از نمایشگری با نسبت 19.5 به 9 بهره برده. این نسبت تصویری با وجود 5.8 اینچی بودن نمایشگر آیفون x، مساحت کمتری به نسبت آیفون ۸ پلاس ارائه داده. چیزی نزدیک به 80 درصد پنل جلویی گوشی با نمایشگر پوشیده شده که برای آیفونی که همیشه با نسبت 70 درصد و یا کمتر نمایشگر به بدنه بوده یه موفقیت مهم محسوب میشه.

 

نمایی از آیفون X

اگه مقایسه های بین محصولات اپل و رقبای اندرویدی رو بررسی کرده باشید محصولات آیفون همیشه تو بخش رنگ و روشنایی تصویر قوی عمل کرده بودن  اما تو رزولوشن تصویر همیشه ضعیف تر از رقبای اندرویدی خودشون بودن . اما تو این محصول اپل این اختلاف فاحش همیشگی رو به حداقل خودش رسونده. اما آیفون 10 با رزولوشن 2436 در 1125 پیشرفت خوبی رو داشته و همونطور که گفتیم اختلاف رو با سایر رقبا به حداقل رسونده؛ چنین رزولوشنی ، تراکم 458 پیکسل‌ بر اینچ رو برای نمایشگر این گوشی به ارمغان آورده .

Face Id جایگزین حسگر های اثر انگشت

توی ادامه مقاله بررسی آیفون X میرسیم به این تکنولوژی جدید که اسم اون FaceId هست .همونطور که اشاره کردیم بالای صفحه نمایش آیفون 10 یک نوار مشکی رنگ وجود داره که قسمت هایی مثل اسپیکر مکالمه در اون وجود داره.  تو این قسمت علاوه بر موردی که ذکر شد دوربین TrueDepth وجود داره. این دوربین برای تشخیص چهره استفاده میشه. Face Id درواقع جایگزین حسگر اثر انگشتی شده و امنیت نسبتا خوبی رو داره و به وسیله اون میشه سطح امنیت گوشی خودمون بالا ببریم.

صفحه نمایشگر آیفون X بدون دکمه هوم!

باتری و شارژ این گوشی به چه شکل هست؟

یکی دیگه از نکات مهم که توی بررسی آیفون X به اون برمیخوریم ، استفاده از باتری L شکل هست. اپل از باتری 2716 آمپری L شکل استفاده کرده. با مقایسه ریز با نسخه های قبلی متوجه میشیم که از نظر شارژ دهی کمی بهتر از آیفون 8 پلاس عمل میکنه. با این شرایط به نظر میرسه که میتونه یک روز کامل برای ما بدون نیاز به شارژ عمل کنه.

این محصول همانند آیفون 8 پلاس قابلیت شارژ سریع رو داره که همراه با جعبه محصول نبوده و باید خودمان آنرا تهیه بکنیم . اما با شارژر عادی 1 آمپری شارژ کامل این دستگاه نزدیک به 3 ساعت طول میکشد.

قیمت محصول

قیمت آیفون X در آمریکا برای نسخه 64 گیابایتی 475 و برای نسخه 256 گیگابایتی 665 دلار هست.

جمع بندی

توی این مقاله بررسی گوشی آیفون X رو انجام دادیم . این گوشی مقدمه ای برای آشنایی دوستداران IOS با نسل جدید از گوشی های هوشمند اپل به حساب میاد. طراحی خاص ،حذف دکمه هوم ، اضافه شدن فناوری تشخیص چهره و حذف حسگر اثر انگشت جز تغییرات خاص این گوشی در مقایسه با محصولات قبلی به شمار میاد . طبعا موارد ذکر شده دارای نقاط قوت و ضعف هستن و شما بسته به نیاز خودتون در کنار قیمت و هزینه اون میتونید در نظر بگیرید که کدوم محصول برای شما مناسب تره و اون رو انتخاب بکنید. اگه علاقه ای به تغییرات اعمال شده روی این گوشی ندارید گوشی پیشنهادی ما به شما آیفون 8 پلاس هست . اما اگه دنبال گوشی با امکانات بیشتر هستید ما به شما آیفون 14 پرومکس رو پیشنهاد میکنیم.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *